Friday, June 6, 2008

Satu perjalanan

Hari ni baru rasanya berkesempatan nak menulis. Hari ni merupakan hari ulangtahun perkahwinan kami yang ke 15. Rasanya macam baru je kawin(perasan lah pulak).Hari ni juga merupakan hari ulangtahun anak perempuan saya yang sorang tu. Dia lahir masa ulangtahun perkahwinan kami yang ke 2. Sempena ulangtahun dia yang ke 13 ni, pagi tu saya suruh dia baca yasin dulu sebagai permulaan umur barunya. Buatkan jamuan sikit untuk dia dan kawan2 nya...cukuplah tu.
Ini nak cete...
Pada cuti sekolah lepas, saya dan anak2 dah bertolak balik ke K. Tee untuk bercuti beberapa hari. Ini adalah kali pertama balik tanpa suami, nasib baik ada adik sepupu yang datang dan drive kereta ke sana. Bukan apa.. rasa tak yakin nak drive.

Bertolak seawal 8.00 pagi. Rasanya itulah perjalanan yang paling awal kami buat berbanding dengan perjalanan yang lepas2. Kalau kata nak bertolak pukul 8.00 pergi ke pukul 10.00. Tapi kali ni saya takut sampai malam, jadi dari awal2 lagi dah kerah anak2 bangun dan siap. Alhamdulillah dia orang semua ok lagipun dah tak sabar nak balik kampung.

Dalam perjalanan ke K.Tee, sempat juga kami singgah kat Awana Kijal Hotel. Sempat juga bergambar kejap.

Alhamdulillah kami sampai awal pukul 5.00 petang.

No comments: